Weken zijn we bezig geweest met het klussen in onze nieuwe woning en weken hebben we nagedacht over de inrichting. Toen alles eindelijk stond en hing moesten we toch eens nadenken over wat we met die witte muren zouden doen. We zouden oude schilderijen kunnen ophangen, foto’s van de vakanties kunnen uitvergroten of …
Op internet hadden we een mogelijkheid gevonden om een foto (al dan niet zelfgemaakt) uit te vergroten en op aluminium of op plexiglas te laten afdrukken. Het bijzondere was dat het formaat behoorlijk groot kon en dat wilden we graag. Met onze eettafel van 2,80 m lang wilden we ook iets fors aan de muur hangen.
We bekeken honderden foto’s voordat we het eens werden over een mooie paarse heide in de mist. Half oktober bestelden we de foto op een breedte van 2,50 m (en ca. 80 cm hoog). De productietijd was vijf werkdagen en de verzendtijd twee werkdagen. We hoefden er dus niet lang op te wachten.
Waar blijft de foto
Na twee weken hadden we nog niets vernomen van het bedrijf en ik besloot er een mailtje aan te wagen. Het antwoord beloofde ons dat we de foto de volgende week konden verwachten, maar er kwam niets. Ik belde op naar het Belgische bedrijf en de medewerkster verzekerde me dat de foto de volgende dag de deur uit zou gaan. Ik zou een trackingcode ontvangen als het pakket was verzonden.
De volgende dag en ook de dag erna gebeurde er niets en ik besloot er weer een mailtje aan te wagen. Wederom werd mij een pakket beloofd de volgende week en wederom gebeurde er niets. Nou ja, dat is niet helemaal waar. We kregen een mailtje van de productieafdeling met het verzoek om een foto te maken van het product als het aan de muur hing en het dan naar hen op te sturen.
We besloten een serieuze mail op te stellen waarin we aangaven het product of ons geld terug te willen voor een bepaalde datum. We kregen een excuusmail en de belofte dat het product direct na het weekend verstuurd zou worden. Jullie raden het waarschijnlijk al … er gebeurde niets.
Een aangetekende brief
Het werd tijd voor drastische maatregelen. Partner las op internet dat je nog tweemaal een aangetekende brief zou moeten versturen voordat een advocaat er iets mee kon. We begonnen dus met de eerste aangetekende brief waarin we het bedrijf twee weken de tijd gaven het product te leveren en gaven aan anders geen interesse meer te hebben. Voor de zekerheid mailde ik de brief ook nog even naar het bedrijf.
We kregen nogmaals een excuusmail en de belofte dat het dezelfde dag nog verstuurd zou worden. Aan het eind van de dag ontvingen we van UPS een trackingcode en we waren zeer verrast, maar nog niet overtuigd. Dat bleek terecht te zijn want de volgende ochtend was de zending geannuleerd. Er volgde een mail van het bedrijf waarin gezegd werd dat het pakket te groot was voor verzending met UPS, het zou de volgende dag door een andere maatschappij worden gebracht.
We hebben een pakje voor u
We hadden niet het idee dat er echt een pakje bezorgd zou worden maar voor de zekerheid bleef ik toch maar thuis. Om half drie kreeg ik een telefoontje. Een meneer meldde mij dat hij een groot pakket had aangenomen voor zijn buurman, maar dat hij nu zag dat het voor mij was. De leverancier had zich in één letter van de straatnaam vergist en had het pakket in een hele andere straat en wijk van Nijmegen afgeleverd. Gelukkig stond mijn telefoonnummer op de pakbon.
Ik belde de producent in België op met de mededeling dat de leverancier zich had vergist en dat het pakket verkeerd bezorgd was. Het bleef stil aan de andere kant en het kostte mij de grootste moeite om ook stil te blijven. Ik zou worden teruggebeld. Even later werd mij meegedeeld dat het pakket de volgende zou worden opgehaald en bij mij zou worden afgeleverd. Ze konden me echter niet vertellen hoe laat.
Ik belde de mensen terug die met ons pakket zaten opgescheept in de hoop dat ze er de volgende dag zouden zijn. Helaas, ze waren een deel van de dag niet aanwezig. Ik ging een rondje bellen om te kijken of er mensen met een busje waren die ons konden helpen zelf het pakket op te halen. Ik kon die mensen toch niet met ons pakket laten zitten.
Na een kwartiertje ging de telefoon. De leverancier had het pakket alweer opgehaald en was nu op weg naar mij. Ruim anderhalve maand later dan verwacht was dan toch de foto op plexiglas onbeschadigd, met de juiste foto en op het juiste formaat gearriveerd. We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend, het lijkt wel of het er al anderhalve maand hangt. 😉
Ja, soms zit het mee… Soms zit het tegen…
Oeps, te snel op verzenden gedrukt…
Het ziet er schitterend uit..
Je moet er een tijd op wachten, maar dan heb je ook wat. 🙂
Het hangt, en is, prachtig !
Een prachtige foto met een heel mooi resultaat.
Maar dat bedrijf?! PPffff daar zou ik helemaal klaar mee zijn!
Ik vind hem wel heel erg mooi!
Prachtig !!!
Wat een gedoe, zeg. Maar hij is wel heel erg mooi!