Terug naar de draaischijf

draaien 3De vakantie is voorbij we mogen weer naar school. Zo voelt het althans. Ik mag weer naar pottenbakles, ik mag weer terug naar de draaischijf. Zal ik weer moeten wennen of gaat het in één keer goed?

Voor de vakantie had ik ineens een opleving met al mijn schalen die maar goed gingen. En net toen ik er lekker in zat was daar de vakantie. Aangezien ik thuis geen draaischijf heb was het verplicht stilzitten. Nou ja, niet helemaal. Ik heb mij de afgelopen maanden natuurlijk op het haken gestort. Ook maakte ik een klein uitstapje naar décopatch en een wat grotere naar speksteen bewerken. Een paar weken geleden ben ik voorzichtig alweer met klei begonnen.

Hard werken
Ik zal je eerlijk zeggen dat het een beetje tegenviel om wat moois te maken achter de draaischijf. Het was al hard werken om de klei te centreren en toen ik eindelijk een aardige vaas had trok ik die per ongeluk van de nog draaiende schijf af. Halverwege de les voelde ik ik mijn armen behoorlijk. Volgens de juf kwam dat omdat de klei, die al twee maanden ongebruikt in een emmer lag, wat aan de harde kant was. Ja, dan is het ook zwaarder draaien natuurlijk.

vogelbadje 1Dames glazuren
Ik besloot over te gaan op glazuren. Er zaten nog drie dametjes op de randen van vogelbadjes te wachten op een glazuurlaagje. Ik was al begonnen met het spuiten van de dames toen de juf ineens met een leuk idee kwam. Eerst wilde ik de vogelbadjes effen laten, maar ze vroeg zich af of het niet leuk was er wat stipjes op te zetten. Ik heb twee badjes wit gestippeld en het bladbad groen en lichtbruin gestippeld. Daarna ben ik verder gegaan met het spuiten van het transparante glazuur.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

5 gedachtes over “Terug naar de draaischijf

Geef een reactie

