Een dame met een parasol

sunshine 1Jullie hebben nog een aantal afgeronde dames en een heer van me te goed. Daar ben ik vorig jaar aan begonnen, maar ik had pas later tijd ze te glazuren en te bewerken. Nu staan er een aantal gezellig bij me in de kamer, wat vorige week al leidde tot het vertrek van Monsieur Automne.

Nu staat Lady Sunshine op de salontafel en zelfs Partner zei dat ze daar goed op haar plaats was. Met het parasolletje in haar hand kijkt ze verlangend naar buiten. Maar ik ga haar niet buiten zetten. Ik ben veel te bang dat de nieuwsgierige katten van de buren er met de parasol vandoor zullen gaan.

Ook Lady Sunshine is gemaakt met behulp van een mal voor een halve bol net als de mannen. De rest van haar lijf heb ik aangevuld met rolletjes klei totdat ik haar groot genoeg vond. Vervolgens gaf ik haar nog een opvallende voorgevel en armen die een parasol konden dragen.

Inmiddels is ze geglazuurd. Het randje van haar jurk heb ik bewerkt met koperoxide en daarna heb ik er Indisch gele glazuur overheen gespoten. Lady Sunshine is ook te bewonderen in de fotogalerij op mijn blog bij het figuratieve werk.

7 gedachtes over “Een dame met een parasol

Geef een reactie

