Creatief met pallets

pallets 5aToen ik onlangs op mijn werk met een pallet in de weer was, werd deze bijna uit mijn handen gegrist door een collega. Verbaasd keek ik toe hoe ze op jacht ging naar meer pallets. “Wat ga je daarmee doen?”, vroeg ik haar.

Ze liet me zien dat ze op website Welke hele leuke dingen had gezien die je met een pallet kunt maken. Ik zag salontafels, krukjes, nachtkastjes, banken en nog veel meer voorbij komen. Ze wees glunderend een boekenkastje aan. “Die wil ik gaan maken.”

Op facebook zag ik dat ze er al snel mee aan de slag ging. Bij de plaatselijke bouwmarkt liet ze de pallets in stukken zagen.
“Wat ga je daar nou mee doen?”, vroeg de medewerker.
“Ik ga er een boekenkastje van maken”, zei ze.
“Jullie verzinnen ook altijd wat nieuws”, was het antwoord. (Wie bedoelt hij met ‘jullie’? vroegen we ons af.)

Om het kastje dicht te krijgen aan de onderkant moest er nog wel een plankje tegenaan. Het kastje werd in de grondverf gezet en daarna kon er een mooi kleurtje op. Met stoere bouten werd hij vervolgens aan de muur geschroefd, wat leuke boeken er in en klaar was mijn collega.

Nou ja, klaar … haar dochter is zo blij met het boekenkastje dat ze er nog wel eentje wil in het roze. 🙂

9 gedachtes over “Creatief met pallets

  1. Als ik dit soort dingen zie denk ik: ik wou dat een dag 48 uur duurde. Dan zou ik dit soort dingen ook willen doen want ik vind het allemaal even leuk!

Reacties zijn gesloten.